När man får börja om, igen.

 
Vad har hänt sen sist jag skrev? Jo, jag bestämde mig förra veckan för att avsluta utbildningen som jag kom in på. Varför? För att den inte var som jag hade tänkt mig & jag kände mig inte "hemma" där, as simple as that. 
Jag tror definitivt att själva yrket är till för mig, men att det inte var den vägen som var menad för mig att gå, det kändes inte 100 & jag är en sån person som verkligen lyssnar till hjärtat om det känns rätt eller inte, vilket detta inte gjorde för mig just nu.
 
Jag är lite kluven, för jag trodde & har trott att det var det här jag skulle lägga mina 2 år på & sedan fortsätta på samma spår. Så man blir lite förvirrad när det visar sig att jag inte riktigt vill det här. Nej, men vad vill jag då? 
Jag är så otroligt tacksam att jag kom in till slut & fick chansen att prova på det här, för annars hade jag spenderat så mycket mer tid till att gå runt & tro att det var de här ja skulle göra.
 
Ni som läst ett tag, vet att jag skrev det här inlägget med framtidsdrömmar & planer. Nu ser den dock helt annorlunda ut eftersom jag valde att avsluta allting, så får helt enkelt börja om igen. Men för mig gör det ingenting så länge jag gör saker som känns rätt, för känns det inte rätt så gör du inte ditt bästa heller. När man går en kreativ utbildning så är det så viktigt att brinna för det man gör, men allt det försvann tyvärr för mig..
 
Så nu har jag använt alla timmar på dygnet till att fundera ut vad jag ska göra med mitt liv. Har kluddat ner punkter på ett papper på saker jag vill göra osv, har kommit en bra bit på vägen men känner att jag inte riktigt har klurat ut allt helt ännu. Har världens bästa sambo som stöttar mig & även familjen samt vännerna har varit så otroligt förstående.
 
 


Du är så inspirerande Jenny! Att avsluta ngt som inte känns 100 och våga vänta tills det känns helt 100. Så inspirerande! Kram <3

Svar: Men oj, tack!! <3
Jennysvea

2013-11-16 // 01:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback