Chocolate chip dough brownies.

Det var alltså brownies med ett lager kakdeg som jag bakade imorse. För er som gillar Ben & Jerrys halfbaked (som är min favorit) & choklad kommer att älska dessa! Jag gjorde dom laktosfria eftersom Johan också ska kunna äta.
 
BOTTEN:
400g choklad
275g smör
350g farinsocker
6 ägg
150g vetemjöl
1 tsk vaniljextrakt eler 1 msk starkt kaffe (om man tycker om det..)
 

1. Smält choklad & smör över ett vattenbad (eller låt smälta i mikron)
 
2. Tillsätt farinsocker & rör ihop ordentligt. Sedan alla äggen, blanda igen & slutligen vetemjöl & vaniljextrakt eller starkt kaffe.
 Bred ut blandningen i formen & grädda på 175° i 30 minuter. Låt svalna & börja blanda cookie dough.

CHOCOLATE CHIP COOKIE DOUGH:
175g smör, rumstempererat
170g socker
150g farinsocker
200g vetemjöl
2 msk mjök
2 tsk vaniljextrakt
200g mini-chokladknappar eller hackad choklad
 
3. Rör ihop rumstempererat smör, socker & farinsocker fluffigt. Tillsätt vetemjöl, mjölken & vaniljextrakt. Rör ner den hackade chokladen sist.
 
GARNERING:
50-100g smält eller hackad mörk choklad
 
Bred ut toppingen på den avsvalnade browniebottnen & ställ sedan kallt i kylen i minst 1 timme.
Ringla sedan över garneringen. Klart!


Men gud vad gott!!! Det måste jag testa. :-)

Svar: Gör det, du kommer inte att bli besviken! :)
Jennysvea

2014-02-10 // 11:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback